The Binding of Isaac: Rebirth

2015. június 01. - ZöldRéndzser

PC / PS4 bemutató

Isaac egy átlagos kisfiú, kinek édesanyja Isteni parancsolatra, egyik napról a másikra elhatározza, feláldozza  őt. Egy konyhakéssel. Hősünk ezért kénytelen egy csapóajtón keresztül a házuk alatt található hatalmas random-generált katakomba rendszerbe menekülni, ahol megannyi letaszított groteszk testvére szeretne az életére törni.

A The Binding of Isaac egy RPG alapokra épülő felülnézetes beteges bibliai utalásokkal meghintett roguelike dungeon crawler/indie-platformer, amely a Super Meat Boy és egyébként Newgrounds atyaúristen Edmund McMillen és Florian Himsl agyszüleménye. A főhősünk Isaac, a megtört, könnybe lábadt szemű meztelen kissrác, akit négy irányban mozgathatunk, valamint ugyanezekben az irányokban lőhetjük vele a könnyeinket, ugyanis a játékban elsődleges fegyverzetünk gyanánt saját könnyeink szolgálnak. Igen, a játék fő célja „lesírni” felpüffedt babákat, kakákat, legyeket és pókokat ezzel eradikálva őket.

A formula az első Zelda játék dungeonjeire emlékeztet a bombákkal, kulcsokkal és szívekkel valamint a random-generált pályáival. Minden szint tartalmaz egy item, azaz tárgyszobát, ahol nem vár ránk semmi fenyegetés csak egy véletlenszerű tárgy, ami radikálisan megváltoztatja Isaac külsejét és képességeit is. Nagy valószínűséggel már az első szint után teljesen eltorzul karakterünk, kerülhet Isaac fejébe egy fecskendő növekedési hormon, amitől gyorsabb lesz és tele lesz daganatokkal a teste, vagy beékelődik a fejünkbe egy kő amitől vér váltja fel a könnyeket, ezzel a sebzést növelve. Ezek a tárgyak megmaradnak halálunkig és szinergizálnak is egymással, így a fenti itemek birtokában gyorsabban mozgunk és vért lövünk, ha erre felvesszük mondjuk a harmadik szemet, akkor egy daganatos szupergyors háromszemű, tripla vért lövő groteszk kis fickóvá válunk. Vannak még aktiválható tárgyak is, ezekből csak egy lehet nálunk, mint például a játék kitalálójának macskájának a feje, amivel barátságos legyeket tudunk generálni. A Zeldából megszokott bomba, kulcs, szív egyszer felhasználható tárgyakon kívül még két kategóriával bővül a paletta, az egyik a jövendőmondó kártyák, mindegyik más-más átmeneti hatást generálva, pl. démonforma vagy falakon átlátás, a másik pedig a pirulák, amiket egyszer használhatunk fel és véletlenszerű hatást generálnak ami egyaránt segíthet minket (plusz élet, gyorsaság stb.) vagy hátráltathat (kevesebb könny, térkép eltűnése).

A játék, ahogy a készítőktől azt megszokhattuk, rendkívül nehéz és frusztráló tud lenni, és fejezetenként nehezedik, valamint ahogy egy roguelike játékhoz dukál „permadeath” van, azaz ha meghaltunk annyi volt, és kezdhetünk mindent a legelejéről. Halálunk után mindenünk elveszik és egy teljesen új menetet kell kezdenünk, természetesen a pályák is teljesen újragenerálódnak, még a szintek végi bossok is mások lesznek nagy valószínűséggel. A tárgyak és a szint elvesztése természetesen tragikus érzés lehet, de az ember mégis motivált marad, és új játékot akar kezdeni, mert a program legeslegnagyobb erőssége a tartalom.

Nyolc különböző karaktert lehet unlockolni, akik különböző erőkkel rendelkeznek. A felvehető tárgyak száma és ezzel elérhető kombinációk mennyisége szinte végtelen, valamint folyamatosan bővül is a lista, ahogy újra és újra nekiesünk a játéknak, a legyőzendő szörnyek sokasága is szinte már nevetséges, egy hét után is találkoztam olyan ellenségtípussal amit előtte sosem láttam: zombik, levágott kezek, kukacok, levágott fejek, szellemek, guruló gyomortömegek százai ugranak nyakunkba. Ezenfelül rengeteg achievement  és elképesztően sok titkos út, szoba sőt egész szintek várnak arra a játékosra aki hajlandó 10-szer, vagy akár 25-ször kijátszani ezt a könnyűnek nem igen nevezhető játékot. Egy menet sem lesz olyan mint az előző, a karakterünk mindig máshogy fog kinézni és viselkedni.

Az egyetlen negatívum amit fel lehet hozni a játék ellen, nem más mint a könyörtelensége  és véletlenszerű rendszerének hála néhol elég távol áll a fair-ség fogalmától, de ugyanakkor a játék szerves részét képezi ezen, néhol abszurd „hegyormok” megmászása, majd földbedöngölése, és ez valójában mindig felemelő érzés lesz.

 

The Binding of Isaac: Rebirth Steamen

Értékelés

9/10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://trikorder.blog.hu/api/trackback/id/tr747503156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható. Szóval így lopjál innen, okéka-rakéta?
Trikorder - 2015