Randomfilmek: Star Wars - The Force Awakens

2015. december 25. - trg

Star Wars Hónap

Csak kapkodtuk a fejünket a moziban, hogy mennyire klasszul összerakott film lett Az ébredő Erő. Nem hibátlan, mindannyian találtunk benne kritizálni valót, de úgy tűnik, megint érdemes lesz beülni a mozikba, ha Star Wars filmet adnak. Az poszt nagyon SPOILERES! Mi szóltunk!

 

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)

http://www.imdb.com/title/tt2488496/

 

Utolsó esély meggondolni magad, a kép mögött a film legnagyobb fordulatait is olyan hidegvérrel lőjük le, ahogy Han Greedót! Komolyan.

 

Padrepapp

Már 4 nap telt el a vetítés óta. De azt hiszem még mindig csak 7 éves kisgyerek vagy fanboy szintjén tudok nyilatkozni a filmről. Ami jó. Nagyon jó. Amikor JJ Abrams Star Trek filmjeit néztem, úgy jöttem ki róluk, hogy "Ez szép munka volt." Most, pár évvel később, nem tudnám felidézni egyik Star Trek filmnek sem a történetét, de a Star Wars után napokig pörögtem. Lehet a sok hype annyira levert alfába, hogy nagyon alacsonyan voltak az elvárásaim, de utoljára a Mad Max-el volt igazi "moziélményem" és azelőtt sok-sok évig semmi. Az az érzés, amikor üldözik a TIE fighterek a Millenium Falcon-t, tudod, hogy nem lesz senkinek semmi baja, de valamiért mégis a székbe szorulva izgulsz.

Pár dolog ami nagyon tetszett: az operatőr(ök) munkája. Az a jelenet, amikor Finn lent harcol, de a vászon horizontálisan kettéoszlik és a fenti szegmensben egy X-Wing leszed vagy 8-10 TIE fightert.
A hangmérnökök. A gépek és lények hangjai. Visítva röhögtünk barátommal.
Nekem a szereplőválogatás is tetszett. Kylo Ren-t is megkedveltem a végére.

Amit hiányoltam, hogy nem voltak benne igazán emlékezetes zenék. Aztán hazaérve meghallgattam az albumot, és újraértékeltem (sok fuvola van benne, szóval elfogult vagyok). Han és Leia közös témája, a filmben sajnos rövidre vágott The Scavanger és Rey témája, a Thorn Apart mind zseniális darabok. John Williams az eddigiekhez képest egy egészen más ecsettel vonja az aláfestő zenét a The Force Awakens alá.

Összeszámoltam, hogy életemben 5 filmet láttam többször is moziban. Ez lesz a hatodik. Legközelebb jobban odafigyelek a zenére!

Kinek ajánlom: Annak aki még nem látta, meg annak aki már látta.

Kinek nem ajánlom: Aki eldöntötte, hogy nem fogja szeretni ezt a filmet, és fennakad részleteken.

 

z33d:

Egy hete agyalok Az ébredő Erőről, mert teljesen össze vagyok zavarodva. Egy újabb Star Wars főcímet moziban látni egyszerűen fenomenális, és olyan élmény, amit érdemes eltenni. De miért nem ujjongva jöttem ki a moziból? Miért volt inkább leszakadva az arcom és miért káromkodtam hazáig? Itt több magyarázat is lehet. Az első az az, hogy rossz az ízlésem, a második az az, hogy nem vagyok már gyerek, és az elvárásaimat is újra kéne gondolnom. A harmadik pedig az, hogy Az ébredő Erő szar film. Ahhoz, hogy tudjam hányadán állunk, sok mindenkivel át kell beszélnem a filmet, mert őszintén szeretném azt hinni, hogy csak baromi rossz napom volt december 18-án. Az eufória, amit az ünnepekre terveztem magamnak, sajnos elmaradt.

Nyilván rengeteg pozitívum van az új Star Warsban, és ahogy elkezdődött a film, teljesen elégedett voltam. Iszonyat nagy látvány, űrcsaták, nosztalgia, kemény lövések, és a kegyetlen Új Rend. Komolyan beleborzong az ember. Tetszett Rey és Finn; sok bennük a potenciál, és közel sem mentek le Disney-be. Han Solo-t és a vukit nagyon jó volt újra látni. A stáblistáig még az sem zavart , hogy egy remake-et látok, hogy JJ Abrams csinált egy 20-szor nagyobb Halálcsillagot, hogy az Új Rend az egy “a gonoszok rosszak” tanmese Dóra a felfedező stílusában, hogy Leia jelenléte önmagában kicsit kellemetlen. Meg az Erő, amiről Whoopie Goldberg mesél Rey-nek, vagy hogy Finn is úgy pörgeti a fénykardot mint egy Jedi. Nem volt baj, mert ez egy Star Wars film! Ettől még instant az év filmje lehetne. Nosztalgia szempontból JJ Abrams maximálisan kiszolgált, a film közepéig a nevemet se tudtam volna megmondani, úgy benne voltam a sztoriban. De aztán jött a fordulat, ami kb 7-10 perc alatt mindent viccbe fordított.

KYLO REN LEVETTE A SISAKOT. Jól nézzétek meg! Idézzétek fel a szövegeit és az arcát! Megvan? Na, ez az ember kapott jogot arra - mármint így mozitörténelmi szempontból, érted – hogy megölje Han Solo-t. A Darth Vader fan, egy újabb hisztigép, akit két újonc is lekardoz. Az agyam eldobom. Ha tudom, hogy az életben egy pillanatra is felmerül bennem, hogy újra kéne értékelnem a botrányos Anakint, soha többet nem nézek SW filmeket. Pedig Kylo Ren nagyon jól indít. Nekem tetszett, hogy neki el tud pattanni az agya, hogy mintha valóban vívódna a maszkja alatt. Sokat kritizálták a ruháját, a kardját, a maszkját és a hangját, de nekem baromira tetszett minden, már az első perctől... basszus, már októberben megvettem a figurát a Disney Store-ban.

Na jó, kár gőzért…Han Solo hülye halála, és a megelőlegezett bizalmam Kylo Ren kapcsán tönkrevágta az egész élményt számomra, bármennyire sok is a pozitívum. Most megyek is este újrázni, hátha alakul a véleményem. A Star Wars VII ettől még egy szuper szórakoztató film, a Csillagok háborúja pedig a világ egyik legjobb meséje, ezért nem vagyok hajlandó lemondani a folytatásokról sem. Kérem a következőt.

Kinek ajánlom: Mindenkinek, persze. Ez itt a Star Wars 2015-ben.

Kinek nem ajánlom: Aki félti a lelkét.

trg:

Haver, ez durva volt. Az új rész legalább annyira remake, mint amennyire folytatás, de az igazat megvallva nem áll rosszul neki és szerencsére pont annyi újdonság is van benne, hogy ne legyen teljesen zavaró az, hogy az előző részeket (különösen a negyediket) forgatták újra faszább díszletekkel (lol, vicceltem, nincsenek annál faszábbak) és látványosabb effektekkel (tényleg látványosabbak, de az oldschool néha több, szerencsére ezt azért Abrams is tudja, így telepakolta ilyenekkel is a filmet). Vannak zavaró dolgok a történetben (pl. Poe Dameron megmenekülése elég meglepő és sajnos durván el is mismásolják a dolgot), ráadásul bizonyos karakterekkel mintha nem tudnának mit kezdeni a készítők (Finnben van potenciál, de sosem bontakozik ki, a másik oldalon ugyanez igaz a marketingesek által erősen popularizált Phasmára), viszont a két főszereplő (Kylo Ren és Rey) szerintem telitalálat. Sokakat zavart, hogy Ren egy Anakin-klón rinyagép, de szerintem a színész meglepően jól hozza a karaktert (messze jobban, mint Hayden Christensen) és én simán elhittem, hogy itt komoly lelki vívódásról van szó (remélem a háttértörténetét rendesen kidolgozzák majd és nem hagyják a levegőben lógni a dolgot). Azt is értem, hogy miért állítják sokan azt, hogy Rey voltaképp egy Mary Sue, de szerintem a film elég jól alátámasztja azt, hogy miért ért ő mindenhez (az egyetlen kivétel talán az, ahogy az Erővel bánik, de ennek ha jól sejtem még lesz szerepe). Meg amúgy is, ha valakit nem zavart Luke, de most zavarja Rey, az kapja be.

Abrams meglépte azt, amire sokan nem számítottak, fasza filmet csinált. Sokat idéz (néha talán túl sokat is), de közben határozottan használja a saját hangját és saját filmes eszköztárát is és ezzel sikerült egy olyan középutat találnia, ami a legtöbb igényt kielégíti és szórakoztat. Nem tudom megmondani, hogy instant klasszikus lesz-e a rész, de az biztos, hogy ez a negyedik legjobb Star Wars, ami saját jogán is kiérdemli a dicséreteket.

Kinek ajánlom: Rajongóknak mindenképp, de vigyázzatok, mert könnyen összetörheti a szíveteket!

Kinek nem ajánlom: Te már az első filmet se láttad és különben is csak torrentről néznéd meg esetleg? Hagyd ki nyugodtan!

 

Mistwalker:

Az a helyzet, hogy még nem döntöttem el, hogy tetszik-e. Az általános tapasztalatom az, hogy utána mindenki órákat ül csöndben, és gondolkozik. (Mi elvileg utána sörözni mentünk, szerintem ilyen csöndet a társaság már rég generált.) Napok óta próbálom megfogalmazni azt, hogy mit fogok ide írni, mert jó is volt meg nem is. Jó volt, mert könnyesre röhögtem magam a régi utalásokon meg a vicceken, nem is, mert Ren Perselus Pitonba öltött öt éves hisztikirálynő karakterét péklapáttal ütném agyon. Jó volt, mert rengeteg a visszakacsintás (szinte abból áll az egész), és rengeteg új jól működő elemet hoztak be. Rossz, mert rengeteg a visszakacsintás, és mert rengeteg új elemet hoztak be. És napok óta tépelődők, hogy kell-e nekem ítéletet mondani, de nem, nem kell, és hogy az, amit érzek a film megnézése után, az kérem szépen a gyász.

Nekiállhatnék elemezni a szpesöl effekteket, a 3D modelleket, a maszkmesteri munkát, a történetet, a vágásokat, a hajókat, akármit, de Han Solo halála mindent kiüt. Az egy dolog, hogy már a jelenet kezdeténél tudod, hogy innen valaki nem jön ki. Még az is oké, hogy meghal (Harrison Ford azért valljuk be elég öreg, és vakmerő a civil életében, hogy ne élje meg a következő forgatást, valamint kellett egy trauma ami tovább viszi a többi szereplő életét, döntéseit és összekovácsolja őket), még Leia összeomlását látva is sikerült a szipogásom hősiesen az italom szörcsögése mögé rejtenem. De az, amikor Chewie-t mutatják zokogni, az teljesen kiborított, én így őt nem akarom látni. Hangosan felzokogtam. (Komolyan, örülök hogy éneklős, tapsolós, hangosan röhögős fanokkal néztem, mert mindenki hangosan trombitált és nem én voltam az egyetlen aki kapaszkodott az ülésbe). Elvesztettünk egy gyerekkori barátot, és ezt sajnos nem tudom megemészteni. Szóval meg kéne még egyszer nézni, az ominózus jeleneteket kivágva, hogy értelmes összeszedett kritikát írjak róla, de ami késik, nem múlik.

Kinek ajánlom: Ha valaha is láttál egy részt, ülj le nézd meg!

Kinek nem ajánlom: Han Solo rajongóknak.

 

// Neked is tetszett, vagy szerinted Kylo Ren a legrosszabb gonosz ever és JJ Abrams kínhalált érdemelne? Írd meg alulra! //

A bejegyzés trackback címe:

https://trikorder.blog.hu/api/trackback/id/tr58196300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.12.26. 11:09:32

egy ipari terméknek ennyire örülnek az emberek... durva
és még reklámozzák is (ld. south park legutóbbi részeit)

PaparazzoLuigi 2015.12.27. 04:52:46

A film látványvilága egész jó. De angolul nézzétek meg, a magyar szinkron valami elképesztően csapnivaló. Mint a régi alámindásos VHS korszakban, átélés és szinészi tehetség nélküli felolvasó-show. Borzalmas.

Csacsis 2015.12.28. 10:32:14

Ma nézem meg másodszor is! :)
Nagy on jó lett a film, tökéletesen visszaadta azt a régi érzést, amit annyira kerestünk az újkori Star wars filmekben. A fanyalgókat én nem értem, de nem is kell talán.
Lehet, hogy Lucas máshogy képzelte el a 7. részt, és ha a 6. után forgatják néhány évvel, akkor rendben is lenne, de szerintem telitalálat, hogy 30 év elteltével nem egy mezei folytatást kaptunk, hanem egy "star wars életérzést", mely már oly rég elveszett a modern történetekben. Ebből a szempontból egyáltalán nem gond hogy a 4. episode-ot forgatták újra. :)
süti beállítások módosítása

Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható. Szóval így lopjál innen, okéka-rakéta?
Trikorder - 2015