Készül a CCP Games EVE Online univerzumában játszódó EVE: Valkyrie a kifejezetten VR készülékekre fejlesztett multiplayer űrhajós dogfighter (alpha videó).
A játékot egy 4 részes képregény fogja felvezetni, ami a vadász-pilóta Rán-t, valamint a Valkyrie csoport létrehozását és felemelkedését mutatja be. A képregény írója Brian Wood, illusztrátora Eduardo Francisco.
A sok éves Donald Kacsa előfizetést, néhány képregényt és mangát leszámítva nem olvastam nagyon képregényeket, nem mozgok otthon a témában, úgyhogy az írás inkább egy ajánló, mint kritika.
Habár sok helyen írták, hogy "Superstar writer Brian Wood", nekem nem mondott semmit a név, az illusztrátor nevével sem találkoztam sehol, ennek ellenére az EVE Online univerzum és a CCP Games névjegye a borítón elég volt, hogy előrendeljem az első részt. Első pozitív csalódás az volt, hogy milyen olcsó egy képregény. Kiadója, a Dark Horse mindössze 4 dollárért kínálja a nyomtatott és digitális változatot is (a szállítási költség 8 dollár a nyomtatott változathoz).
Történet:
A történet a Valkyrie csoport egyik rajtaütésével kezdődik, ahol Rán vezetésével egy teherszállító hajót támadnak. Az egyik félelmem az volt a képregénnyel kapcsolatban, hogy hogyan tudják majd állóképeken megjeleníteni azokat az űrcsatákat, amik az EVE univerzumban játszódnak. Ez a félelmem már az első képkockán elszállt, az azt követő oldalakon pedig már a dogfight hangulatot is éreztem, ugyanis az EVE Online-ban megszokott külső nézetes hatalmas látóterű kilátás helyett most egy pilótafülkéből tekinthetünk az univerzumra.
Hamarosan egy flashback következik, melyben megismerhetjük az EVE világának egyetlen demokratikus frakciójában, a Gallente Federation-ben nevelkedő Rán Kavik gyerekkorát. Érdekes, hogy az első rész végéig nem derül ki, hogy milyen oldalon harcolnak a Valkyrie-ek, habár Gecko-kat vezetnek és egy Wyvern anyahajóra szállnak le, ebből arra következtethetnénk, hogy a Guristas-hoz (kalóz frakció) köthetőek, de az anyahajón nem látunk semmilyen logót, valamint eddigi elsődleges célpontjuk az Amarr Birodalom (teokratikus frakció) volt, nem pedig a Guristas ellenfele, a Caldari Állam (meritokratikus frakció).
Képi világ és összhang az EVE világgal
Az űrjelenetekben látott úrhajókat egyből felismerhetik az EVE Online játékosai, a rajzok nagyon letisztultak és egyszerűek. Külön öröm látni az űrállomások belsejében és bolygókon játszódó jeleneteket, hiszen az EVE világ ezen részeibe csak rövid krónikákon és concept art-okon keresztül tekinthettünk eddig be.
A képregény teljesen követhető azoknak is, akik nem ismerősek az EVE világában, ám játékosoknak nagyon sok ismerős dolog visszaköszönhet a képekről (ismert hajók, állomások, bolygók, Quafe reklám stb.).
Az EVE Online-ban a játékosok az úgynevezett capsuleer (űrszondás) "kaszthoz" tartoznak, akik tudata halálukkor egy klónban éled újjá. A halhatatlanság miatt ez a társadalmi réteg rendkívül vakmerő, és feszült ellentét húzódik az átlagemberek és capsuleerok között. Míg a játékosok milliárdok után futkároznak, addig a vadászpilóták környezetében 10 ezer kredit már nagy összegnek számít. Nem beszélve arról, milyen veszélyekkel jár az életét nem kockáztató capsuleerok mellé legénységnek vagy vadászpilótának állni (az elmúlt 5 hónapban körülbelül 48 milliárd ember halt meg a játékosok hajóján szolgálva).
Összességében nagyon tetszik a képregény, és szerintem megfelelően illeszkedik az EVE univerzum több mint 12 éves kánonjába. Remélem a következő 3 részben kibontakozó történet megfelelő dobbantó lesz a játék megjelenéséhez, amiben Rán-t a Battlestar Galacticában Starbuck-ot alakító Katte Sackhoff fog megeleveníteni, aminek a bugyuta reklám ellenére azért örülünk.
Olvasáshoz ajánlom az EVE Online Below The Asteroids című számát.
Végül pedig az első rész Borkur Eiriksson által készített gyönyörű borítója: