Kooperatív társasjáték, ami mintha a Mad Max világába repítene minket - ha téged is felcsigázott ez a leírás, akkor a Saltlandset neked találták ki!
Múlthéten Saltlands fő dizájnerét, Kruppa Gergelyt hívtuk el egy beszélgetésre és egy gyors játékbemutatóra. Sejtettük, hogy hosszúra fog nyúlni a videó, de azt nem gondoltuk, hogy végül két teljes értékű anyagot is össze tudunk vágni belőle.
Bár a Saltlands dizájnja és artworkjei lenyűgözőek, kevesen tudják, hogy eredetileg nem egy Mad Max inspirálta játék volt. A tervezés elején ugyanis a csapat Kruppa egyik korábbi játékából, a zombis Deadline-ból indult ki, azonban mivel a piacot ellepték időközben a hasonló tematikájú játékok, ezért irányt váltottak. Szerencsére a posztapokaliptikus pusztaságokban játszódó művek a reneszánszukat élik (gondoljunk csak az új Mad Maxre vagy éppen a Café Postnuclearra) és a Saltlands tökéletes el is kapja ennek a hangulatát.
A Sóság vidéke kegyetlen, ezért a játékosoknak szinte kötelező együtt dolgoznia, hogy megtalálják a pusztaságból kivezető utat. Ehhez azonban először meg kell tudniuk, hogy hol is vannak pontosan azok a mitikus helyek, amik a megváltás ígéretével kecsegtetnek. Ráadásul ingyen senki sem menekülhet, csak akkor, ha rendelkezésére áll a szükséges felszerelés, amit fel tud ajánlani a megmenekülésért cserébe.
A játék összetettsége is ebben rejlik. Nem elég, hogy a karaktereknek folyamatosan harcolniuk kell a rájuk támadó fosztogatókkal, még információt is kell gyűjteniük a három menekülési pontról, valamint össze kell szedniük a megmenekülésükhöz szükséges felszerelést. Különösen az utóbbi az, amihez jól jön a kooperáció, ugyanis a játékosok össze is dobhatják a készleteiket, ami nagyban segíti a megmenekülésüket. De nemcsak együttműködésre van lehetőség, hanem egymás elárulására is, ugyanis a fosztogatók irányítása részben a játékosok kezében van, így könnyedén eliminálhatóvá válnak a riválisok is.
A Saltlands tényleg összetett játék, de nem túlbonyolított, ráadásul látszik, hogy a tervezés során alaposan át lett gondolva (az egyik legjobb ötlet a széllel hajtott járművek mozgásának kidolgozása, ami egy külön egyedi elemet visz az egészbe), mindehhez pedig fantasztikus dizájn párosul. Ha nem szeretnétek lemaradni róla, akkor vegyétek célba a Kickstarters, ugyanis néhány napig még van lehetőségetek támogatni a projektet!
Saltlands FB // https://www.facebook.com/saltlandsgame
Saltlands Web // http://www.saltlands-game.com/
Saltlands Kickstarter // https://www.kickstarter.com/projects/...
Trikorder facebook // http://facebook.com/trikorderblog
Trikorder blog // http://trikorder.blog.hu